luni, 11 martie 2013

Suspendata, mâine-i gata!

                                                           Pe două roţi, pe unde poţi

                                                                 Foto - b365.ro
                                              
Nu-s bucureştean, dacă aş fi, mi-aş da ceva palme să mă trezesc, asta în cazul în care aş fi direct interesat de problemă, în caz contrar, m-aş aseza tacticos pe canapea, cu o bere şi o pungă de seminţe ce-ţi dau dependenţă parţial spre total şi m-aş mira încă o dată de felul în care se pune problema.
Care problemă, pentru un brăilean? O problemă cu care mă/ne confrunt(ăm) şi pe plan local, cea a (in)existenţei pistelor pentru biciclişti.

                                                             Foto arhiva personală
Dacă pe plan local acestea sunt (într-un proiect) şi lipsesc cu desăvârşire - oricum sunt preconizate a începe de pe Centura Brăilei şi a se termina în Parcul Monument (primul tronson, de restul nu am aflat încă), în Bucureşti ele există, însă, în cea mai mare măsură ele nu sunt utilizabile, fie datorită unor maşini parcate direct peste ele, fie au fost trasate pe aceeaşi linie cu răndul de copaci sau, (tot) cu sprijinul autorităţilor locale, prin aprobările ulterioare date, peste aceste piste au fost amplasate diferite construcţii care le fac inoperabile-inutilizabile.

                                           Alături de maestrul Zane Jarcu - foto arhiva personală

Săptămâna trecută citisem în presa centrală despre decizia luată de specialiştii din Primăria Capitalei, aceea de a trasa noile piste pentru biciclişti direct pe carosabil, pentru a le face şi mai mult în ciudă conducătorilor auto blocaţi în trafic în cozi interminabile, aproape pe tot parcursul zilei, exceptând week-end-urile şi parte din sărbătorile legale, cînd aceştia-şi iau zborul spre alte zone ale ţării - munte sau mare.
Primarul Oprescu, om cu frica Domnului, nevrând să-şi ia pe suflet prea multe păcate ce s-ar putea contoriza în urma pictării acestor piste direct pe carosabil, a decis să le păstreze pe trotuar , pe motiv că şoferii bucureşteni (români) nu au atins acel nivel de civilizaţie încât să coabiteze normal şi firesc cu bicicliştii în trafic, fără a-i trimite spre Cele Veşnice printr-o manevră bruscă, fără asigurare prealabilă în oglinzile laterale sau retrovizoare.

                                                           Foto arhiva personală
Cred, totuşi, că primarul Oprescu nu a luat în calcul o ultimă variantă - dacă tot a avut în cap autostradă suspendată prin inima Capitalei, de ce nu s-ar gândi şi la piste pentru biciclişti suspendate sau pe langă liniile de metrou? În primul caz, pe biciclişti nu i-ar mai încurca decât cablurile de telefonie-televiziune şi ceva rufe puse la uscat, în cel de-al doilea, n-ar trebui decât să ia cu ei, pe lângă bicicletă şi o bucată de pânză, pentru a profita din plin de curentul format la trecerea garniturilor de metrou şi a se deplasa cât mai rapid, fără prea mult efort... Nu-i aşa că-i băiat de treabă dom primar general?



Un comentariu:

  1. Poate este si o parte buna cu toata lipsa de piste ptr biciclete; eu de exemplu, mi-am "ascutit" atentia distributiva pe bicicleta; adica: ma uit in oglinda, ma uit in dreapta, in stanga, in fata, aud un sofer ca imi spune ceva, devin atenta sa inteleg ce vrea omul ca poate o avea vreo problema...mare greseala, imi arunca fie o injuratura ca i-am ocupat o parte din carosabil, fie un "compliment" de care m-as lipsi bucuroasa. Si uite asa, observ cam tot ce se intampla in trafic de acasa pana la serviciu. Acolo unde este pista (vreo 200 - 300m), mare plictiseala, nimic interesant, merg conform zicalei, ca Voda prin loboda. Pista ar fi mai lunga, insa, teoretic doar, ca, de fapt, a fost trasata pentru a sti unde sunt pozitionati stalpii de elecricitate..adica, EXACT PE MIJLOCUL EI. Multumiri primariei.

    RăspundețiȘtergere