miercuri, 20 februarie 2013

Exersez să votez

                                                Am două mâini, votez cu ambele


                                          Foto - Ziarul Gândul

"-De când mă ştiu, mi-am dorit să am parte de prieteni adevăraţi, colegi de nădejde, pe care să mă sprijin în orice situaţie". "Prietenul la nevoie se cunoaşte".
Deşi acelaşi lucru mi-l doresc, nu sunt doar gândurile mele, ci, pare-se şi ale unui actual parlamentar - Eugen Bejinariu - care, probabil deja plictisit de noua postură în care se află, cea de deputat, lipsit de stresul conducerii vreunui minister, iese mult şi des la aer, la toaletă şi pe holurile Parlamentului, fericit că, la numărul covârşitor de mare al parlamentarilor coaliţiei, unul în minus nu (prea) contează.
Totuşi, pentru a nu risca pierderea diurnei zilnice, în cazul în care liderul de grup ar sesiza absenţa sa de la voturi, a "dat-o la pace" cu colegul său de bancă, suceveanul Gavril Mârza, i-a lăsat în grijă cartela de vot, cu rugămintea ca, pe perioada cât el v-a adopta poziţia gânditorului de la Hamangia pe una din budele din ce în ce mai ocupate (este posibil să se meargă pe un sistem de rezervare online, pentru a preveni over-booking-ul) să-şi folosească cunoştinţele dobândite din experienţa mandatului anterior şi să-l acopere la vot.
Să nu creadă cineva că onorabilul Mârza s-a ocupat cu aşa ceva în legislatura anterioară. Nuuuu, el n-a făcut altceva decât să pună în practică ceea ce a văzut la alţii, aflaţi la putere la momentul săvârşirii faptei. Şi bine a făcut. Şi nu o singură dată, de probă.
Cu mânuţele-alea două a votat cât pentru... şapte. Da, nicio exagerare, şapte dintr-o lovitură, precum croitoraşul cel viteaz. Nu că ar fi vreo vitejie să şmenuieşti aparatul de vot şi să bifezi voturile lui Bejinariu pe listă, ci doar o mică furăciune. Asta se vede clar şi numărat bob cu bob pe înregistrarea celor de la ziarul Gândul unde, contorizat precum litrii de apă trecuţi prin apometru, se văd toate cele 7 perechi de voturi mânărite de Mârza, la două ciocane, al său şi al lui Bejinariu, absent-prezent.
"Nu, nu am votat cu două cartele, colegul de bancă Eugen Bejinariu a ieşit până la preşedinte şi m-a rugat să votez în raport cum indică liderul de grup şi am făcut-o. A spus că se duce până la preşedintele Zgonea şi, pentru că era votul final, se ştia cum o să meargă lucrurile"- afirmă senin deputatul Mârza.

Într-un fel, mă bucur că oamenii nu sunt caracatiţe. Pe de altă parte, îmi pare rău.
Am fi avut, poate, doar vreo 70-80, în loc de 580...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu